úterý 21. července 2009

21.7.2009 meruňkový mňamík

Až když píšu tyhle řádky a píšu datum, tak zjišťuji že moučník byl tak trošku přiležitostný. Je 21. Den kdy se lámou roční období a mě bude snad navždy připomínat jak se peklo zněmilo v ráj, ale všechno ukáže čas.. Na ty mateřský se člověk fakt nenudí..uklidit,pověsit prádlo, než pověsí, může uklízet znova :o))))) Původně měli být švestkový knedlíky , ale já proš se mi nevaří brambory a já měla vyplej sporák nahoře, jak to dělám kvůli Marušce , kdyby měla hovězí nápad točit s čudlíkama a já si toho nevšimla. Takže brambory byly ještě teplý na těsto, tak jsme dojedli zbytky. Maruška měla maso od neděle a stejnak se vrhla na moje jabkový knedlíky. Jedna porce co přebývala u našich. Když jsem psala taťkovi rozpis úklidu tak mě v kalendáři padlo oko na jeden receptík, protože jsem měla Uvařeno o něco víc brambor a v lednici naše první meruňky šla jsme do něho jen co se Maruška vzbudila a já mohla trochu šramotit, A jelikož je děsně rychlej a jednoduchej tak se s vámi podělím15dkg vařených brambor nastrouhat


25dkg polohrubé mouky

10 dkg tuku

2 lžíce cukru

půl prášku do pečiva

žloutek

rozprostřeme na pečící papír a potřeme meruňkovou marmeládou, stačí fakt vrstvička malinká a při 180°C zapečeme 15 minut. Pak potřeme sněhem s 1 lžící cukru z 1 bílku. Poklademe meruňkovým kompotem kulatou stranou nahoru. Já teda udělala změnu v tom , že jsem tam dala čerstvé meruňky a měla je tam těch 15 minut na těstě a pak na vrch zapekla už jen ten sníh.


Celý zbytek odpoledne jsme byli u Jindry já tam bojoval krom jiného se 6 kuřatama . Koupila jsem je včera v akci za super cenu, chlazené tak jsme je dnes dělila do mrazáku na prsíčka ,stehna, křidélka Hezky po 3 porcích , ať máme na společný kuchtění za pár kaček :o))) jelikož jsme nesla domů zbytek moučníku ještě tašku tak jsem to šla strčit za dveře , protože honit Marušku ještě s taškama.. vždycky mi utíká a nechce domů….tak Jindra šel s námi ke dveřím a Maruška se zula a my už zůstaly doma. No Maruška byla bez svého desetiminutového loučení úplně hotová… 15 mitut visela na dveřích že se chce rozloučit a že chce ještě pusinku , po 15 minutách s se mi povedlo j dostat na okno, že se může podívat, jestli není strejda venku , tam seděla dalších 15 minut a brečela že už strejdu nevidí .Bylo mi jí líto jak brečela a zároveň i šťastno, že to takhle cítí, že ho mí táák ráda :o)))))

Přestala až když viděla počítači fotky dinosaurů od Luslíka. Prostě je miluje. Dverku tam měla vyfocenou v té dinosauří hlavě a Maruška zas básnila, že se tam vyfotí a že se bude držet jazyka, jako ta holčička. A pořád chce jez zase za dinosaury a když jí říkám, že je to daleko, tak hlásí „vydržím“ :o))))


Vím že tam je blbej stín a blbý světlo , foceno jen večer při halogence …ale já musela vyfotit než úplně zmizel ze světa, protože je úžasnej. Aspoň se můžem ospravedlňovat tím, že v celém moučníku jsou jen 3 lžíce cukru :o))))

2 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ten koláč vypadá výborně, dík za recept, píšu si a vyzkouším. Kincsem

Babs řekl(a)...

Koláč vypadá fakt lákavě a vůbec celý to tady máš krásný!!